Lookbook2019
TÉL
Egészség ásványi anyag cékla diéta gránátalma gyümölcs influenza káposzta nátha paprika piros szuperétel vitamin vörös zöldség
2020. január 14.

Szupervörös szuperételek

A téli szürkeségben vadásszunk a minél élénkebb színű, pirosas zöldségekre és gyümölcsökre – felérnek egy igazi színterápiával!

Ki mondta, hogy ebben az időszakban sivár a kínálat a zöldségesnél? Ilyenkor is bőséggel találkozhatunk olyan szuperételekkel (http://moments.arkadbudapest.hu/szuperzold-szuperetelek/), amelyek kiemelkedően gazdagok tápanyagokban, vitaminokban, és magas az antioxidáns-tartalmuk, emiatt az élettani hatásuk is kiváló. Ezúttal a szemünk is vezethet minket, és keressünk élénkvörös zöldségeket, gyümölcsöket!

Vörös káposztás ellenállás

Ha szeretnénk felvértezni magunkat nátha ellen, akkor biztosan gyakran halljuk, hogy együnk sok savanyú káposztát. De ugyanilyen hatásos a vörös színű rokona, ami legalább ugyanannyi C-vitamint tartalmaz. Ráadásul tele van A-, E- és K-vitaminokkal is, amelyek segítenek abban, hogy a szervezetünk ellenállóbb legyen a különböző bacikkal és vírusokkal szemben.

Diétatipp:

Készítsünk vöröskáposzta-salátát, amibe akár narancsot, almát és különböző magvakat is tehetünk, például diót vagy mandulát.

Céklás energetizálás

A téli időszakban kimerültebbnek érezzük magunkat? Akkor a cékla lesz a mi fő támogatónk, mivel rengeteg ásványi anyagot és többféle vitamint is tartalmaz, például A-, B- és C-vitaminokat, amelyek feltöltik a szervezetünket. A céklának ráadásul gyulladáscsökkentő hatása is van, ami segít abban, hogy könnyebben legyűrjük a betegségeket.

Diétatipp:

Ne csak köretként vagy saláták alapanyagaként gondoljunk rá: ha pürésítjük, akár desszerteket, például palacsintát vagy muffint is készíthetünk a céklából.

Paprikás töltés

Egy kaliforniai paprikában ugyanannyi C-vitamin van, mint egy narancsban, ezért a reggeli rántottánkat vagy szendvicsünket mindenképp pakoljuk tele vele. De A-vitaminban is gazdag, ami jó hatással van a bőrünkre.

Diétatipp:

A hummuszos vagy avokádós krémünkhöz tökéletes mártogatós gyanánt.

+1

Gránátalmás pezsdítés

A vibráló zöldségek mellett néhány élénk színű gyümölcsöt se hagyjunk ki. Például ilyenkor is jó az áfonya, persze ebben a szezonban fagyasztott formában, és a gránátalma, aminek jótékony hatásáról itt olvashatsz: http://moments.arkadbudapest.hu/oszi-szuperetelek/.

 

Kapcsolódó cikkeink
A téli szürkeségben vadásszunk a minél élénkebb színű, pirosas zöldségekre és gyümölcsökre – felérnek egy igazi színterápiával!
A téli szürkeségben vadásszunk a minél élénkebb színű, pirosas zöldségekre és gyümölcsökre – felérnek egy igazi színterápiával!