Justin Lambert/GettyImages Egészség D-vitamin egészséges élet táplálékkiegészítő vitaminok
2020. február 7.

Ne feledkezz meg a D-vitamin pótlásról!

Napsütés hiányában gondoskodnunk kell arról, hogy szervezetünk megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz jusson.

A D-vitamin egy zsírban oldódó, hormonszerű előanyag, ami napfény hatására (is) termelődik a testünkben. Érthető hát, hogy a felhős őszi-téli időszakban a szerveztünk nem dúskál benne.
A kutatások szerint a magyar lakosság 95%-a D-vitamin-hiányban szenved a téli hónapokban. Ám még mielőtt beletörődnénk a napsütésmentes időjárással járó kellemetlenségekbe, érdemes kezünkbe venni a problémát. Hiszen a D-vitamin elengedhetetlen a csontok védelméhez és az immunrendszer egészséges működéséhez. Hiánya csontfájdalmat, izomfájdalmat, magas vérnyomást és idegrendszeri problémákat is okozhat, sőt növelheti a daganatos és az autoimmun megbetegedések kockázatát is. A jó hír az, hogy nem kell a trópusokra költöznünk, hogy pótoljuk a szükséges napi D-vitamint, – ami a felnőttek esetében 1500-2000 nemzetközi egység. Bizonyos ételek remek forrásai lehetnek a D-vitamin két típusának, a D2-nek és a D3-nak. A D2 főként a vadon termő gombákban, míg a D3 a zsíros halakban, a tejben, a májban, a tojássárgájában és egyes gabonakészítményekben fordul elő.

Fontos megjegyeznünk, hogy a téli időszakban természetes forrásból nagyon nehéz pótolni a D-vitamint, mivel az ételek csak minimális mennyiségben tartalmazzák. Ezért célszerű táplálékkiegészítők, tabletták és kapszulák formájában bevinni a szervezetünkbe. Az egyik leghatékonyabb forrás a halmájolaj kapszula, ami a D-vitamin mellett Omega-3 zsírsavat is tartalmaz.

Kapcsolódó cikkeink
Napsütés hiányában gondoskodnunk kell arról, hogy szervezetünk megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz jusson.