Psziché depi depresszió fogadalom hideg január korcsolya mozgás rend rendrakás rosszkedv sport tél
2020. január 15.

Éljük túl a januári depit!

Valljuk be őszintén, ha ki nem állhatjuk ezt a hónapot, hiszen ez az év legszomorkásabb időszaka. Pedig ezen könnyen változtathatunk!

Miért is viseljük olyan nehezen a januárt? A novembert és a decembert az izgatott készülődés és az ünneplés jellemzi – csak úgy repülnek a hetek! Januárban azonban mintha ólomlábakon járna az idő, és nincs semmi, amit különösebben várhatnánk, vagy ami feltöltene minket energiával. Ráadásul tavaszig még bő két hónap hátra van, ami szintén elég lelombozó. Nem csoda, hogy január 24-ét tartják az év legdepressziósabb napjának. Pedig, akad néhány tipp, amivel könnyedén legyűrhetjük a januári lehangoltságot!

Tegyünk rendet!

Sokan a karácsony előtti időszakra időzítik a nagytakarítást vagy az alapos szanálást. De ha ezt nem tudtuk bezsúfolni a rengeteg decemberi elintéznivalónk közé, ne essünk kétségbe, mert a január éppen tökéletes erre! Nem kell az egész lakásban rendet tennünk, csak válasszunk ki egy kis részt, vagy intézzünk el valamilyen feladatot, amit eddig halogattunk. Például rendszerezzük a számláinkat egy mappában, esetleg szabadítsuk meg a gardróbunkat a felesleges holmiktól (http://moments.arkadbudapest.hu/johet-a-gardrobdetox/).

Próbáljunk ki valami újat!

Szilveszter után rengetegen vágtak bele izgatottan valamilyen újévi fogadalom megvalósításába (http://moments.arkadbudapest.hu/valtsuk-valora-az-ujevi-fogadalmat-5-lepesben/), ám felmérések szerint ez a nagy lelkesedés éppen január harmadik hetére fullad ki. Ez pedig még jobban lehangolhat minket. Ez ellen a legjobb ellenszer, ha csak kis lépésekkel haladunk. Ha máris csődöt mondott „Az idén végre lefogyok!” haditervünk, keressünk kisebb célokat, például hogy kipróbálunk egy új receptet, ami egészséges. Ha pedig a nyelvtanulásra akarunk ráfeküdni idén, nézzünk meg egy filmet angolul, magyar felirattal, és máris tettünk valami hasznosat!

Iktassunk ki valami rosszat!

Az elhatározások között ne csak az szerepeljen, hogy valami új dolgot csempészünk a mindennapjainkba, hanem az is, hogy megszabadulunk egy olyantól, amit nem szeretünk. Például ki nem állhatjuk, hogy a baráti körben mindig ránk hárul a programok megszervezése? Dobjuk be az ötletet a csapatban, hogy ezentúl minden héten vagy hónapban más lesz a felelős. Ugye, hogy máris jobb színben látjuk a dolgokat?

Legális lustálkodás

Gondoljunk arra, milyen lelkiismeret-furdalásunk lenne, ha tavasszal vagy nyáron lustálkodnánk át egy teljes napot. Hiszen arra gondolnánk, mennyire elkeserítő, hogy kint süt a nap, mi meg a szobában tespedünk. Ám most legálisan fetrenghetünk a kanapén délutánonként vagy hétvégén, és akár egyhuzamban megnézhetünk egy szuper sorozatot. Vagy mi lenne, ha beszereznénk egy méretes kirakóst, ami pont elkészül addigra, amíg újra szabadtéri programokat szervezhetünk?

Mozogjunk!

Ilyenkor nem szívesen tesszük ki a lábunkat a lakásból, és munka után már egyből hazafelé vesszük az irányt. Pedig ha nem vagyunk friss levegőn, és nem mozgunk eleget, az csak erősíti a januári depressziót. Tegyünk legalább egy sétát a környéken, és ne legyen kifogás, hogy hideg van. De akár valamilyen téli sportot is kipróbálhatunk, ami feltölt minket energiával (http://moments.arkadbudapest.hu/korcsolyara-fel/).

 

 

Kapcsolódó cikkeink